torsdag 26 november 2009






















Inspirationsbild, härifrån

Så ja.. igår hade vi en introduktion om projektarbetet vi kommer ha nästa termin - VT10...

Varför en blogg? Det ingår som en del av arbetet, så att mina handledare kan gå in och läsa och följa utvecklingen...

För er som inte vet vem jag är, alternativt inte följer min personliga blogg så heter jag Belinda, jag är 19 år och läser mitt sista år på Medieprogrammet, Sinclair, Uddevalla Gymnasieskola där min inriktning är foto! Jag jobbar på Bohusläningens UNG-redaktion där jag skriver, fotar och illustrerar. Jag jobbar även som streetstylefotograf för Modette.se och hjälper även band som vill ha bandfoton/livefoton.

På min fria tid (som nästan inte existerar) passar jag på att städa mitt rum
pyssla (jag är en pysslig människa)
lyssna på musik (jag skulle väl klassas som musikberoende)
nörda mig på facebook
läsa fina bloggar
umgås med mina vänner (som jag är väldigt glad att ha)
gå ut och ta nåt glas vin och chilla
gå ut och ta nåt glas vin och skaka rumpa (synonym till dansa)
resa till Växjö (där jag har några otroligt underbara vänner!)

Eftersom jag är mänsklig så brukar jag också;
gråta (det kan vara skönt ibland!)
tänka på hur mitt liv hade sett ut om jag hade valt en annan väg (det finns massa vägar!)
kissa och bajsa (kände för att bli lite oseriös)

Jag har alltid varit intresserad av konst och när jag var ungefär 12-13 år fick jag upp ögonen för den fotografiska konsten. Innan jag började på medieprogrammet här i Uddevalla gick jag ett år på Växjö Design och Konstskola där jag utvecklades otroligt mycket!

Här kommer jag publicera tankar, stödord, inspirationsbilder och liknande som kommer höra till mitt individuella projektarbete. Enjoy!

Inga kommentarer: